Kino “superbohaterskie” jest jak disco-polo. Klub Zasadniczo Dyskusyjny #12

Obraz
Kino “superbohaterskie” jest jak disco-polo. Szkodzi swojej dziedzinie sztuki. Jedno filmowi, drugie muzyce. Dlatego podczas najbliższego Klubu Zasadniczo Dyskusyjnego, na którym podyskutujemy pod hasłem "kino dokumentalne vs. blockbustery", nie zamierzam być delikatny. Jeżeli ktoś wkurzy się, tym o co napisałem poniżej, zapraszam na Klub, 19 maja do Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy. Chętnie podyskutuję.

Geje vs. Soczi

Organizacje pozarządowe, reklamiarze, zwykli ludzie, a nawet koncern Google. Front przeciwko anty-gejowskiemu prawu w Rosji rośnie z każdym dniem igrzysk w Soczi. Nic dziwnego, środowiska LGTB chcą wykorzystać oglądane na całym świecie wydarzenie, aby pokazać, że ludziom o odmiennej orientacji seksualnej w Rosji jest gorzej niż źle. Dla mnie najciekawsze jest to, że cała ta kampania z PR-owskiego punktu owocuje naprawdę świetnie zrobionymi filmami reklamowymi.

"tęczowe" Google-Doodle na otwarcie IO w Soczi

Ale trochę backgroundu. Rosja wprowadziła niedawno prawo, które ma powstrzymać homoseksualną "propagandę" w kraju Putina. Informowały o tym dziesiątki mediów. Wyborcza pisała: "Zgodnie z nowym prawem(...) za "rozprzestrzenianie informacji mającej na celu formułowanie u nieletnich nietradycyjnej orientacji seksualnej lub przekonywanie ich o socjalnej równorzędności nietradycyjnych związków" grozić mają obywatelom Rosji kary pieniężne od 4 do 5 tys. rubli (400-500 zł). Jeśli zaś dopuści się tego obcokrajowiec, ma zostać deportowany od razu albo po odsiedzeniu 15 dni w areszcie. Znacznie wyższa grzywna - od 50 do 100 tys. rubli - grozi tym, którzy będą "propagować nietradycyjne zachowania seksualne" za pośrednictwem mediów".

Podnoszą się też głosy o totalnej hipokryzji świata zachodniego, gdzie mają funkcjonować podobne prawa (niektóre stany USA) - np. w Washington Post.

Tymczasem świat kręci filmy, które wirusowo rozpowszechniają się jak burza po internecie. Filmy - dodajmy - bardzo przemyślane i świetnie zrealizowane. To krótkie dziełko The Canadian Institute of Diversity and Inclusion


A to film agencji XXL, który mówiąc slangowo - "wymiata".


No albo ten od Chanel 4 w UK.

Komentarze pod filmami warto poczytać, bo wbrew pozorom takich jak ten:
xKenq 
f*cking bullshit faggot propaganda 
jest mniej niż pozytywnych. Pomijając sprawę tego czy jesteśmy "za" czy "przeciw" - utalentowani ludzie się za to zabrali, co jeszcze wymyślą? Czekam na ciąg dalszy. PS: dziękuję Dominice za dosłanie trzeciego filmiku

Popularne posty z tego bloga

"Jej dziura chce kocura, co w pi**e jej pohula" Czyli jak dostałem propozycję współpracy

Estetyczna kastracja - to plan dla uczniów polskich szkół na najbliższe lata